Bir Klibe Kaç Tablo Sığabilir?

Pazartesi, Ağustos 24, 2015

R.E.M.'in Losing My Religion adlı şarkısını hemen hemen hepimiz en azından bir kez dinlemiş ve izlemişizdir. Yazının başındaki öncelikle bu klibi tekrar izlemenizi rica ediyorum, tıklatınca açılacaktır.

İzlediğinizi varsayarak devam ediyorum.
Ne kadar sanatsal bir klip öyle değil mi?
Yukarıdan bir yerlerden bir melek düşüyor ve klip boyunca bu melek kibirli insanlar tarafından aşağılanıyor, üstelik geldiği yere de dönemiyor. Sanki bir Rembrandt tablosunun canlandırılması gibi...

Şimdi de onca zaman arayıp bulamadığım, bugün tesadüfen karşılaştığım şu şarkıya bir göz atalım birlikte:
Hold Your Horses - 70 Million.
Müzik ruhu dinlendiren hoş bir müzik. Fakat bana göre asıl şahane olan klip. Oldukça yaratıcı ve başarılı. Lafı çok uzatmayayım, nedense bugün pek bir konuşma havamdayım. Klibi aşağıya bırakıyorum. İzleyin ve devam edelim.


Ne klip ama...

Dünyaca ünlü ressamların elinden çıkan tabloların birer sahne timsali kullanılmış olması harika! Peki videodaki tablolar hangileriydi, biraz da bunlara değinelim:

1. Leonardo Da Vinci - Son Akşam Yemeği

2. Sandro Botticelli - Venüs'ün Doğuşu


4. Han Holbein - Kral Henry Portresi

5. Johannes Vermeer - İnci Küpeli Kız

6. Theodore Gericault - Medusa'nın Salı

7. Jacues-Louis David - Marat'ın Ölüşü

8. Michelangelo - Adem'in Yaratılışı

9. Rene Magritte - The Son of Man

10. Piet Mondrian - (Bu eserin adını bilmiyorum, kusura bakmayın)


12. Pablo Picasso - Dora Maar

13. Edward Munch - Çığlık (Ben taş baskı halini daha çok benzettim, S&B olmasından dolayı sanırım)

14. Eski kulağı kesiklerden pek bir sevdiğim, Van Gogh Otoportresi (1889)

15. Andy Warhol - Marliynler


17. Cimabue - Maesta

18. Manet - Olympia


20. Wilhelm Heinrich Otto Dix - Bir Gazetecinin Portresi: Sylvia von Harden

21. Klimt - Öpücük

22. Chagall - La Mariee

22. Van Gogh - Ayçiçekleri

23. Caravaggio - Kuşkucu Thomas (Sevgili Gururlu Kuzgun ekledi)

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı-LisansDevam 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Eserin tüm hakları yazara aittir. Kaynak gösterilmeden kopyalanamaz, alıntı yapılamaz. Anlayışınız için teşekkürler.

Bunları Da Beğenebilirsiniz

0 yorum

İlginiz için teşekkürler...