Etkinlik: Ziyaret Saatleri

Çarşamba, Mayıs 13, 2015


"Rus Hazine Sandığı" isimli filmden bir sahne...

Merhabalar,

Film izlemeyi, film gösterimlerine katılmayı seven, kendini geliştirmek isteyen, resim-sinema ilişkisine dair farklı bilgiler edinmek isteyen okuyucularımıza müthiş bir haberimiz var.

Bildiğiniz gibi, İstanbul Modern Sinema her yıl 18 Mayıs'ta kutlanan Uluslararası Müzeler Günü nedeniyle, müzelerin sahne olarak izleyiciye aktarıldığı filmlerden bir seçki sunuyor. Üstelik bu filmlerin geçtim Türkçe dublajını, alt yazılı halini bile bulmak bir hayli zor. "National Gallery" (Ulusal Galeri) isimli filmi sizlere daha önce önermiştim. Ben bile DVD halini bulmak için çok uğraştım. Üstelik İngilizce'ydi. Fırsatınız varken bu filmlerin alt yazılı hallerini gidip görmenizi tavsiye ederim. Etkinlik kapsamında gösterilen birçok filmi ben de izlemedim, kim bilir belki karşılaşabiliriz bile...

Programda yer alan filmlerden biri, son dönem Rus sinemasının en özgün yönetmenlerinden Aleksander Sokurov imzalı “Rus Hazine Sandığı”. Şu anda devasa bir müze olan ama bir zamanlar çarların Kış Sarayı olarak kullandığı St. Petersburg'daki Hermitage’ın (Ermitaj Müzesi) görkemli salon ve galerilerinde dolaşan film, izleyiciyi zaman ötesi bir gezintiye çıkarıyor.

Seçkide yer alan bir diğer film ise Jules Dassin’in 1964 tarihli “Topkapı”. Başrollerinde Melina Mercouri ve Peter Ustinov’un oynadığı filmde, uluslararası bir hırsız çetesi Topkapı Sarayı Müzesi'nden kıymetli bir hançeri çalmak üzere bir soygun planı geliştirir.

Jem Cohen’in yönettiği ve aynı zamanda programın adını da taşıyan “Ziyaret Saatleri” belgeseli ise 1891 yılından bu yana sanatseverlere hizmet veren Viyana Sanat Tarihi Müzesi’ni konu alıyor.

Not: İstanbul Modern Sinema giriş ücreti: 9 TL'dir.
Detaylı bilgi için lütfen İstanbul Modern adresini inceleyiniz.

Bunları Da Beğenebilirsiniz

0 yorum

İlginiz için teşekkürler...